Po/etisk pedagogisk ledelse for kvalitet gjennom skriving mot immanente vurderingspraksiser og tvilens og kroppens vitenskap og metoder

  • Anne Reinertsen
  • Nina Rossholt

Abstract

Artikkelen handler om po/etisk pedagogisk ledelse og kvalitet i et posthumant perspektiv. Den handler om kroppslig kunnskap og viten. Ledelse mellom og omvendt. Sentralt står et ønske om å utvide vår forståelse av kritikk, øke dybden i- og styrking av våre analytiske blikk. Det innebærer en bevegelse fra hermeneutikk til immanente teorier for ledelse og kvalitetsvurdering. Det er en vitenskapeliggjøring og diffraksjon av pedagogikken hvor naturvitenskapelige, human, - og samfunnsvitenskapelige aspekter sidestilles i prosess ontologisk samtidighet.

Published
2016-12-01
How to Cite
Reinertsen, A., & Rossholt, N. (2016). Po/etisk pedagogisk ledelse for kvalitet gjennom skriving mot immanente vurderingspraksiser og tvilens og kroppens vitenskap og metoder. Reconceptualizing Educational Research Methodology, 7(2). https://doi.org/10.7577/rerm.1843
Section
Articles